Mar 15, 2009

0 sepetang bersama DRAGON BALL evolution

Dragon Ball telah berevolusi,yer.... evolusi abesss..,x jauh beza ngan evolusi kl drift kebanggaan negara kita yang .....mengecewakan para pengumpul komik dragon ball versi comic house.

Saja aku wat salah title ,sbnonya aku tgok filem ala2 gempaq tapi hampeh ni pada tgah malam bersama teman-teman iaitu Apan,Azhar,Ijat..mujurlah,Azhar telah mendahulukan duit beliau semata-mata untuk filem yang lebih rendah tarafnya dari filem disaster movie ini.Hatta semata untuk menghiburkan hati beliau,aku bersetuju untuk menonton filem yang sungguh merangsang jiwa amarah ku ini.

Kacaknya Yamu dalam critera ini??arfhhhzkhgpl@@h!!Kacak lagi Ebby Yus ,plakon tempatan kita yang berasal dari n9 ,bak dari segi kesempoi-an berlakon malah dari segi apa skalipun.....mengapa harus watak Yamu diwujudkan sedemikian rupa ..dan langsung pula di serahkan watak ini kepada jejaka Korea yang xda baw2 bacang pown dengan Akira Toriyama sensei tlah membuatkan rasa marah aku meningkat lagi ke tahap kuasa mahadewa kaoiu ..

Aku sedia faham bahawa tajuknya pown da jadi EVOLUTION,tapi mengikut hematku,x perlulah sampai perlu pula watak kesayangan ramai warga Asia Timur cam kita iaitu Son Goku,perlu di tokok tambah dan di adjust sesuka hati oleh mamat Poyo,James Wong as known as pengarahnya as known as Prof Razak Mohaideen Amerika sampai meletakkan maruah goku hingga ke tahap pelajar Kolej amerika dan di serikan pula ngan adegan2 stereotaip filem remaja Amerika seperti :
-pelajar berwajah jambu/nerd dan bertubuh sederhana selalu menjadi mangsa buli
-pelajar2 tough belaka mesti jadi kaki buli n aku confirm dowang selalu mesti ahli sukan kat highschool mereka atau lebih tapat lagi budak football america.Watak ni slalu jadi pembuli dalam semua cerita remaja Amerika.
-orang jahat selau dapat awek cun2 ala hot2 yang turut di minati watak lemah.
-Wajib ada prom nite atau dalam bahasa Sunda,majlis tari menari.
-Budak jahat mesti kaya raya,slalu jer ada kereta hummer atau kereta mahal lain yang sewaktu dengannya.
-Watak picisan cam goku mesti xda kereta,xmmpu beli kereta,kalo pun dapat beli ..mesti di musnahkan oleh geng jahat,kononnya dapat menambahkan lagi kesamsengan geng jahat dan kebencian penonton terhadap mereka walhal kami dah naik meluat.
-Last2 mesti yang lemah menang,dapat awek hot n samseng sekolah kalah ngan malunya !!!!
-adusss...typical giler .Apelah nasib goku..beliau yang lurus bendul ,xder pendidikan ,kuat ,lucu telah di-evolusi-kan sedemikian buruk rupa .

So...antara di atas,di manakah point yang terdapat dalam filem hebat dragon Ball buatan America ??????
-Jawabannya ..semua di atas .

WOW!!!!
gempak giler

Satu2nya watak yang aku banggakan??ye,Master Roshi..cuma aku agak janggal..kenapa dan mengapakah Chow Yun Fat yang seperti anda semua tahu ,sering beperwatakan kool telah diperlakukan sedemikian rupa..namun kali ini anda di maafkan James wong.
Bulma???dari segi suara jer dah fail,apatah lagi dari segi rupa ,mungkin akibat keterdesakan tajuknya EVOLUTION ,keseksian Bulma telah di minimakan sebanyak 60% dan telah di ambil alih oleh Chi Chi yang aku akur dengan ke-hot-annya,maafkanku kawan2,aku belot sebab aku suka ngan watak Chi Chi dalam filem ni...GANG!!!!!!
Pikor pula ek...sial punya kacak ala2 David James si penjaga gawang Portsmouth,langsung x gore ....tengok dia wat2 jahat pown langsung aku x gerun...malah lagi lawak dari menonton sifu & tongga .

Yang aku nak tapi xder dalam filem :
-efek hidung berdarah akibat melihat keseksian Bulma.
-kawan baik Goku,Kurin yang sebenar-benar pemangkin untuk Goku mengumpul mutiara naga
-semua watak lain termasuk Wuron
-Genre adventure yang di bawakan oleh komik DB telah menjadi genre aksi jer ..kuciwa
-Rumah capsule corp
-Wuron
-Perlawanan kung fu antarabangsa yang telah ditukar kepada pertandingan ala rancangan Pintar pintas atau di mana Joe Jambul

Komen pertarungan Goku vs Pikor
-aku tertidor.no komen ----------

Durasi filem ini pown agak menguciwakan aku kerana hanya berlangsung selama 1jam15minit,sikit punyalah pendek!!lagi satu aku marah ngan kenyataan James wong di dada akhbar tempatan kita yang aku pun dah lupa apa,menyatakan bahawa filem ini tidak sesekali menyandarkan populariti DB untuk berjaya atau mengaut keuntungan ,walhal anda sendiri tahu bukan ..
Satu jer aku respek ..kos filem ini murah sebenarnya ,dapat membuat efek2 khas yang di anggap boleh tahan ala kadar,namun spatutnya xda pown xper tu bolehlah di anggap success dan mungkin sekali dari segi keuntungan yang di kaut secara keji itu .

-oh yar...napa,napa..nape....Goku yang naif telah berubah menjadi seorang yang bernafsu ,malah filem ini tlah di close-kan ngan adegan kucupan naga yang langsung x seswai di tonton oleh kanak2 ....urmmmm,biasaq r ...AMERIKA.


aper2pun aku anti DB masa kecik2 dulu ...HIDUP DRAGON QUEST/MISTERI NAGA!!!!


p/s:utk meneruskan kebencian anda terhadap filem ini sila lawati DRAGON BALL

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Tahi Anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...