Jun 25, 2009

0 555 complete MISTAKE

Tanpa di sedari,aku telah menonton semula siri 555 tanpa separa kerelaan hatiku,sememangnya aku amat menggemari lagak Takumi (555) malahan watak Kusaka(kaixa) yang agak antagonis dan juga Kiba Yuji yang mempunyai character development yang sangat menarik telah mengembalikan semangat 555 aku yang telah terkubur 5 tahun dahulu tatkala aku menge-pau- rakanku irsyag untuk membeli tiap2 vcd 555 keluaran vscape yang dikeluarkan 4 ep. tiap sekotak di mana tatkala itu aku maseh di form 5 lagi....

Itu dahulu..masa aku maseh lagi mudah tertawan ngan madah2 pujangga dunia rider tanpa sebarang usul periksa dan tenggelam ngan kemanisan dunia 555 yang menjanjikan rekaan suit rider 555 yang cun2,scene fight yang agak lasak dan gadget2 yang canggih manggih....Tanpaku sedari ..sememangnya banyak sangat plot hole dalam cerita ini setelah aku kembali dari kegelapan 5 tahun yang lalu..antaranya berbunyi lebih kurang begini:

-Character Delta yang yang tidak berkembang dan di abaikan sedangkan beliau mempunyai potensi untuk menyerlah malah dude dari Ryuseiji yang transform menjadi delta pown langsung x best.

-ntah nape kiba yuji xleh cam inui takumi tu adalah 555 sedang kan dari awal lagi dia pernah nampak motor yang di naiki 555 dan takumi(dah tentulah motor yang sama),xkanlah xleh cam kot.belalang belakang rumah aku pown leh agak ,nikan pula kiba yuji yang dah lama cerai susu,ceh!

-storyline yang messy giler bila da nak sampai ke garisan penamat contohnya,ntah ape2 ntah cara dowang nak dapat skill baru atau power-up,x cool langsung!!tibe2 jer dapat gadget baru,hampeh

-last battle yang memang slow semacam..x mendebarkan malah tahap mencabarnya adalah seperti melihat pertarungan dalam siri kartun wonderpet.ini telah menjatuhkan mood aku.

-napelah bapak ryuseiji dowang nak pilih budak2 lemah tue untuk menjadi anak angkat dowang dan seterusnya menjadikan mereka sebagai waris/ujian kepada rider gear beliau.takder motif langsung.

-villain2 dowang cam gerombolan lucky clover yang sememangnya sengal mengikut hematku kecuali kitazaki yang agak gore dan berbaloi untuk digeruni kerana abilitynya jika ingin di bandingkan si pemuda kulit hitam ngan chihuahua nye yang sedikitpun x mengundang bencana.

-sedang asyik aku menonton tatkala hujan lebat di pagi yang berkabus minggu lepas,tiba2 aku dikejutkan ngan sesuatu......
ingin ku persembahkan...complete mistake 555..tlit ..tlit....tlit(irama nada dering 555)henshin!!(teriak takumi),di mana terdapat krew penggambaran yang mungkin sajer nak posing glamour dan boleh di kesan pada belakang scene fight di....

minit ke 23,pertarungan sawada si orphenoch vs si kaixa poyo dalam ep 31 555!!!!

mmmmmmmmmmmm..ngan itu maka ngan sepuas hatinya aku menutup topik ari nie ngan hidungku yang kembang 360 darjah.so,kepada rakan2 riderku sekalian,jgn lupa check scene tersebut.Complete.


p/s:aku tersengih seorang diri tatkala menulis nukilan ini apabila aku terdengar alunan merdu lagu tamil yang bertajuk sajan2 yang telah mengingatkan aku kepada seorang waiter alias penebar roti nan terkemuka di Penang berpangkalan di nasi kandar istimewa,SAJAN..i miss ur mobile phone which full with ur bl** film.kehkehkeh

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Tahi Anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...