Nov 18, 2010

3 PERBEZAAN ANTARA AMOI KOREA,CINA,JEPUN



Kebelakangan ini otak aku hanya berputar sekitar kecantikan gadis Korea.Ke-egoan aku masih mengatakan bahawa amoi Jepun seharusnya berada pada kedudukan top list.Tapi hati aku seolah-olah tidak dapat menipu .

Menerusi kajian menyeluruh dan terperinci menerusi pakcik Google,maka data grafik yang menarik ini telah berjaya di kesan,dan bagi aku faktanya boleh di guna pakai !

Walaupun kebelakangan ini aku sudah tangkap cintan dengan amoi Korea..tetapi aku tetap suka amoi Jepun sampai bila2x !!
                                                                       (sepatutnya aku tidak perlu membesarkan hal ini)

3 comments:

  1. Orang Asia biasanya boleh bezakan muka orang Asia, tak tau ler orang lain, tapi aku boleh bezakan muka Korea, muka Cina atau muka Jepun, in general lah. Sama gak kita bezakan muka keturunan Melayu, yang Jawa lain, Bugis lain, utara lain, pantai timur lain, secara umum.

    ReplyDelete
  2. Yahyah betul tu~bagi aku Jepun lebih ke arah kecomelan(kawaii)some sort of thing and sebaliknya Korea pula lebih kepada cantik.There r 2 different perception ait.Even kadar warna kulit dowang pun boleh dibezakan.Tapi kalo mat salleh confirm dowang bantai semua ni cina !

    ReplyDelete
  3. no...i cant differentiate the chinese,japanese or korean so well..even though i,m chinese...sometimes you really cant...but NORMALLY if southern chinese,taiwan.hongkong more look like japanese,they are shorter,eyes bigger,skin darker. Northern chinese look like korean,taller,eyes small,skin white...malaysian chinese were came from south china

    ReplyDelete

Tinggalkan Tahi Anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...