Dec 1, 2010

0 AFC CUP 2011 tanpa pasukan dari MALAYSIA

Ok ,first sekali jangan salah faham antara AFC Cup dengan AFC Asian Cup yang akan dilangsungkan di Qatar pada Januari 2011 nanti.Format langsung berbeza.Ini "fight" antara kelab ,itu pula negara.
     List team yang akan menyertai pertandingan berprestij kelab-kelab di Asia iaitu AFC Champions League dan AFC Cup untuk sesi 2011 telah pun diumumkan baru-baru ini dan aku agak kaget juga kerana tiada team dari Malaysia yang telah disenaraikan.So ,apa pula alasan FAM kali ini?

     Untuk AFC Champions League aku malaslah nak terangkan sebab team kita selalu main AFC Cup sahaja sebab kenyataannya ,itulah level bolasepak kita buat masa ini dan sasaran yang perlu diatasi sebelum terbang lebih jauh.Edisi 2011 menyaksikan 28 team layak secara automatik manakala 4 team lagi ditentukan melalui saringan play-off AFC Champions League.

Team-team akan menyertai adalah

BLOK BARAT
BAHRAIN AL AHLI IRAQ  DUHOK ,AL TALABA ,ARBIL JORDAN AL FAISALY ,AL WEHDAT KUWAIT AL QADSIA ,KUWAIT SC ,AL NASR LEBANON AL AHED ,AL ANSAR OMAN AL SUWAIQ ,FNJAA OR ALORUBA SYRIA AL JAISH ,AL KARAMAH UZBEKISTAN  NASAF QARSHI YEMEN AL SAQR ,AL TILAL

BLOK TIMUR
HONG KONG SOUTH CHINA ,TSW PEGASUS INDIA KINGFISHER EAST BENGAL INDONESIA PERSIPURA JAYAPURA MALDIVES V.B. ,VICTORY SINGAPORE  TAMPINES ROVERS THAILAND TBC VIETNAM HANOI T&T ,SONG LAM NGHE AN

     Manakala team yang akan menempuh saringan play-off ke ACL adalah  Dempo SC (India), Al Sadd (Qatar), Al Ittihad (Syria) dan Al Ain (UAE). Manakala Sriwijaya (Indonesia) dan Thailand (Muangthong United) yang akan mewakili blok Timur.

     Dengar aku lagi ,sebelum ini ada ura-ura FAM telah menghantar permohonan dalam menempatkan team dari Malaysia untuk bersaing di ACL (Asian Champions League) ,tapi akhir sekali habuk pun tak da.Bukan ACL sahaja,dengan AFC Cup sekali hangus.Apa kes ?Tak cukup kriteria ke ?Atau lambat hantar form ke AFC yang hanya berpangkalan di Kuala Lumpur ?!

Aku sebagai peminat bola sepak tanah air hanya dapat terfikir satu sahaja jawaban untuk FAM :

X DAK TELOQ !!!!!!

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Tahi Anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...