Mar 15, 2011

1 The Legendary "Bubur Chaca"

Bila datang ke P.Pinang, maksud aku yang bahagian dalam pulau ..jangan segan silu untuk terus menuju ke Padang Brown di Jln Dato' Keramat. Di situ ada sejenis makanan yang berstatus "legend". At least bagi aku dan beberapa rakan aku. Ianya menggiurkan, me-khayalkan, me-ectasykan dan membuat hari-hari aku tersenyum sorang-sorang. Ya, di situlah the legendary Bubur Chaca tercipta !!!! Enuff said !


Deretan kedai makan di Padang Brown. Terdapat 2 bahagian saling bertentangan, bahagian peniaga cina dan umum.


Untuk sisipan info juga, bubur ini sejuk dan tidak seperti bubur chaca di Johor. Dan tidaklah boleh dikategorikan sebagai "dessert" sebab mampoih muak kalo korang berbuat begitu. Contoh di atas ini tidak baik. Aku telah mengalami beberapa pengalaman ngeri apabila melanggar peraturan ini. Jadi nasihat aku bagi yang 1st timer, makan bubur dulu baru makan makanan lain ya !!

Oh ya, sebelum terlupa, setelah sampai di sana, pilih deretan kedai yang berada di sebelah kanan korang dan terus menuju ke tengah di mana terdapat peniaga cina yang agak tua, ya cina ..yang specialised dalam menjual air. Di situlah the legendary chaca di jual.

Baiklah, di situ juga ada banyak pilihan makanan lain yang boleh tahan sedap~ Have Fun dan selamat datang ke Pulau Pinang !

1 comment:

  1. Char Hor Fun !!!! oh and Soya Gula Hitam pun rock gak dari kedai aunty ni.

    ReplyDelete

Tinggalkan Tahi Anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...