Mar 10, 2011

0 Ranking Filem Melayu Aku Jan-Mac

Ngeh, ngeh, bapak ah, lama aku tidak update blog.Daripada Liverpool punya krisis sampailah sekarang the sinking ship dah slowly find the cure.D aripada Safee Sali manusia normal sekarang dah ada imbuhan nama Super Safee Sali.

Ok, entri 1st setelah lama berehat bukan pasal bola sepak kita, liverpool ataupun pasal duit bond kerajaan. Ini pasal local film.

Ranking untuk filem-filem Malaysia aku tonton selama 2 bulan ini di pawagam adalah seperti berikut. Nak review rasa macam dah lapuk pulak kan?


Hantu Kak Limah Balik Rumah > Hikayat Merong Mahawangsa > Khurafat > Great Days > Ngangkung > Sini Ada Hantu > Haq


ALASAN

1. kenapa HMM dapat tempat ke-2 ? Senang jer jawabannya, sebab HKLBR memang lebih orgasm. Untuk HMM, tahniah. Walaupun not my cup of tea, tapi aku memang fan berat KRU dari skola rendah. So, dari orang cop dowang perosak bahasa sampaila dowang membuka luas mata penggiat seni perfileman di negara kita. Tapi sebelum p tengok, janganlah set expectation tu high sangat taw ~

2. kenapa Haq last sekali ?sebab aku tak rasa filem ini layak untuk mendapat nominasi yang agak banyak dalam FFM baru-baru ni. Mungkin memang lakonlayarnya ok, tapi adaptasi ke dalam filem memang lemah. Senang cerita wajar aku bubuh last sekali. SAH itu menang 0.01% sahaja dari Haq. Itupun sebab ada Fasha Sandha. Anyway, tahniah tuk Haq sebab at least membuka dimensi baru perfileman tempatan dengan filem bercorak aksi ~

Kesimpulan - Pemenang kali ini adalah :-

U
....Ummi Nazeera !!!!, sebab berlakon dalan Hantu Kak Limah dan juga Hikayat Merong Mahawangsa !! Emosi yang didukung di dalam ke 2-2 film nya agak berat dan oh, suara dia memang ada intonasi lain macam. Aku recommend kalo dia berlakon watak antu memang sure angker-lah !! btw, dia pernah ada kontraversi dengan Remy Ishak dulu. Ingat x kes pukul-pukul dulu?

Ops, aku dah macam penulis MANGGA pulak.Chiow !

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Tahi Anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...